Tarla Bitkileri Bölümü Genel Tanıtım
Bölüm Başkanı
|
Prof. Dr. Mustafa YILMAZ 0 264 616 07 38 |
Öğrenci Kontenjanı |
42 (I. Öğretim) |
Puan Türü |
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Alan Yeterlilik Testi (Sayısal) |
Eğitim Süresi |
4 Yıl (8 Yarıyıl) |
Eğitim Dili |
Türkçe |
Mezuniyet Unvanı |
Ziraat Mühendisi |
MUYS Yönetim Sistemi |
7 Yarıyıl Teorik Eğitim - 1 Yarıyıl İşyeri Uygulama Eğitimi |
2023 Yılı Yerleşen Öğrencinin Tavan, Taban Puanı ve Başarı Sırası |
|||
Tavan Puan |
Tavan Başarı Sırası |
Taban Puan |
Taban Başarı Sırası |
298,71338 |
332.591 |
253,64885 |
581.518 |
1- Bölümümüz Hakkında |
Tarla Bitkileri Bölümünde öğrencilerimiz, 7+1 sistemine uygun olarak, yedi dönem teorik, bir dönem de işyeri uygulaması şeklinde dersler almaktadır. |
2- Neden Tercih Edilmeli? |
Tarla bitkileri, Dünya nüfusunu doyuran ve tarıma dayalı sanayi için önemli miktarda hammadde oluşturan bitkileri kapsamaktadır. Tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri işleyen ve güvenli gıda üretimini sağlamak için çeşitli yönlerden gıda kontrol hizmetlerini gerçekleştirerek tüketime uygun gıda maddeleri üreten gıda sektörü; yaşam tarzlarında olan değişimler (hızlı nüfus artışı, zaman faktörünün önem kazanması ve gelir düzeyinin artması vb), modernizasyon, yeni teknolojik ilerlemeler, ürünlerin çeşitliliğinin giderek artması gibi çeşitli faktörlerden dolayı sürekli gelişim içerisindedir. Bundan dolayı, Türkiye’de gıda sektörünün dış gelişmelere paralel olarak gelişmesi, kaliteli üretimin artması ve dış pazarda rekabet etmesi, çok hızlı olan bilimsel ve teknik gelişmelerin yakından izlenmesi, teknoloji transferi, çeşitli ve kaliteli ürünlerin üretimi gibi zorunlulukları doğurmaktadır |
3- Amaç |
Sakarya İli ve Marmara Bölgesinin sorunlarına ışık tutacak şekilde Tahıllar ve Yemeklik Dane Baklagiller Yetiştiriciliği ve Islahı, Endüstri Bitkileri Yetiştiriciliği ve Islahı, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri Yetiştiriciliği ve Islahı, Keyf, İlaç ve Baharat Bitkileri Yetiştiriciliği ve Islahı, Bitki Biyoteknolojisi, Bitki Fizyolojisi, Bitki Ekolojisi, Tohumculuk Bilimi ve Teknolojisi, Organik Tarım, Yeşil Alan Bitkileri, Enerji Bitkileri konularında çalışmalar yürüten bölümümüz, bölge açısından önemli bir konuma sahiptir. Bölümün temel amacı, yukarıda sayılan bitkilerde özellikle ıslah konularında eğitim-öğretim ve araştırma yapmaktır. Tarla Bitkileri Bölümü, özel sektöre ve resmi kuruluşlara ziraat mühendisi ve araştırıcı yetiştirmek üzere lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim vermeyi hedeflemektedir. Bitki ıslahı, abiyotik ve biyotik stres tolerans konuları ve bitkisel üretimde karşılaşılan yetiştirme teknikleri ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik projeli araştırmalar yürütmektedir. Araştırma, uygulama ve eğitimi bütünleştiren bir ortam içerisinde, hayat boyu öğrenme ve hizmet verme konularında özgün meslek anlayışı geliştirerek, genelde tarım özelde tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında, topluma hizmet edecek sorumlu ve çevreye duyarlı, aldığı eğitimini alanında pratik olarak kullanabilen ve uygulayabilen, 21. yüzyılın gereksinimlerine cevap verebilecek bilgi, donanım, yetenek ve beceriye sahip, iyi eğitimli ziraat mühendislerinin yetiştirilmesidir. |
4- Hedef |
Ziraat Mühendisliği temel bilgileri ve Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı konularında güncel bilgiler ve bu bilgileri uygulama yeteneği ile donatılmış, Tarla Bitkileri tarımının sorunlarına dinamik çözümler üretebilen, küreselleşen Dünya'da yüksek rekabet gücüne sahip Ziraat Mühendisleri, Yüksek Ziraat Mühendisleri ve Doktoralı Ziraat Uzmanları Yetiştirmek bölümün eğitim-öğretim hedefidir. Yetiştirdiğimiz öğrencilerimizin teorik ve pratik bilgilerinin uluslararası düzeydeki tüm üniversitelerden mezun olan öğrencilerle rekabet edebilir düzeyde olabilmesi hedeflenmektedir. İleri düzeylerde bilimsel araştırma ve çalışma yapmak, ülkemize ve dünya tarımına yenilikler getirmektir. 4 yıllık lisans eğitimi süresince tüm tarla bitkilerinin yetiştirme teknikleri ve ıslahı konusunda ziraat mühendisi öğrencisi yetiştirmek, Ar- Ge destekli bireysel ve güdümlü projelerle tarla bitkilerinin değişik dallarındaki milli ekonomiye katkısı büyük bitkilerde verimli ve kaliteli çeşit ıslahı çalışmaları yürütmek, tescil edilerek üretime alınmış çeşitlerin çiftçilerimize demonstrasyonlarla tanıtımını yapmak hedeflerimiz arasındadır. Ayrıca konu ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluş ve üniversitelerle işbirliği halinde konularımızla ilgili gelişmeleri takip ederek bunların ülkemizde de kullanılmasına öncülük edilmesi hedeflenmektedir. |
5- Eğitim-Öğretim İmkânları |
Okulumuz teknolojik ve akademik kadro olarak oldukça yeterli olanaklara sahiptir. Bölüm, Tarla Bitkileri Anabilim Dalı adı altında tek bir anabilim dalından oluşmaktadır. Tarla bitkileri bölümünde 3 Doktor Öğretim Üyesi ve idari personel görev yapmaktadır. Bölümümüz hocalarının tümü mesleki deneyime sahip olup kendi alanlarında birçok akademik çalışmaya imza atmışlardır. |
6- Laboratuvar Olanakları |
Öğrenci Laboratuvar kapasite dengesi bakımından iyi durumda bulunan okulumuzda biyoteknoloji, kalite, doku kültürü ve bilgisayar laboratuvarları mevcuttur. Laboratuvarlar gerekli cihazlar ile donatılmış olup gelişmeye açıktır. |
7- Ders İçerikleri |
Bölümümüz ders AKTS ve içerikleri hazırlanırken yerli ve yabancı ziraat fakültelerinin ders içerikleri göz önüne alınarak hazırlama yapılmaktadır. Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. |
8- Öğrencilerin Programı Seçerken Sahip Olması Gereken Yetkinlikler |
Çevreye duyarlı olan, tarımsal konulara ilgi duyan, analitik düşünebilme, sayısal yetkinlikler, bireysel ve çevresel farkındalık, empati, eksikleri fark edebilme ve sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme, tasarı ve proje geliştirebilme, girişkenlik ve girişimci ruha sahip olma, mücadeleci ruha sahip olma, okumaktan ve yeni şeyler öğrenmekten zevk alma, yeniliklere ve değişime açık olma, yenilikleri takip etme, günümüz dünyasında bu sektördeki güncel gelişmelere ilgi duyma. |
9- Çap (Çift Anadal) Başvurusu Yapılabilecek Programlar |
- - - |
10- Yandal Başvurusu Yapılabilecek Programlar |
- - - |
11- Erasmus Kapsamında Öğrenim ve Staj Hareketliliği Yapılabilecek Ülkeler |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Erasmus Koordinatörlüğü aracılığı ile Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerimiz açık programlara başvuru yapabilecektir. |
12- Farabi Değişim Programı Kapsamında Öğrenim ve Staj Hareketliliği Yapılabilecek Ülkeler |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Farabi Koordinatörlüğü aracılığı ile Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerimiz açık programlara başvuru yapabilecektir. |
13- Mevlana Kapsamında Öğrenim ve Staj Hareketliliği Yapılabilecek Ülkeler |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Mevlana Koordinatörlüğü aracılığı ile Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerimiz açık programlara başvuru yapabilecektir. |
14- Mezun Öğrencilerin Çalışma Alanları |
Tarla Bitkileri Bölümü mezunları; Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı Tarım İl ve İlçe Müdürlüklerinde, Tarımsal Araştırma Enstitülerinde ve diğer çeşitli resmi kuruluşlarda, tarımsal amaçlı kooperatiflerde, tarımsal ürünlerin işlendiği fabrikalarda (yem, şeker, konserve, salça, sigara vb.), tohumculuk şirketleri ile gübre ve ilaç pazarlayan özel kuruluşlarda çalışabilmektedir. Zirai danışmanlık büroları ve laboratuvarları açmaya, özel işletmeler kurmaya ve kendi tarımsal faaliyetlerini yapma imkânlarına sahiptirler. Üniversite ve araştırma kurumlarında mezuniyet sonrası eğitimlerine devam ederek araştırmacı veya akademisyen olabilmektedirler. |
15- Mezun Öğrencilerin Sahip Olacağı Yetkinlikler |
Tarla Bitkileri Bölümünden mezun olan öğrenciler; -Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanacak, -Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme yeteneğine sahip olacak, -Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanacak, -Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanacak, -Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseyecek, -Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olacak -Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olacaktır. |
8 Yarıyıl Boyunca Göreceğiniz Ders Planlarını Görüntülemek İçin Tıklayınız